Przedszkole dwujęzyczne
Dlaczego warto wybrać przedszkole dwujęzyczne?
Mamy świadomość, że znajomość języków obcych w dzisiejszym świecie to nie tylko atut, ale wręcz konieczność. Warto zainwestować w dziecko już na etapie nauczania początkowego, by wyposażyć je w cenne umiejętności werbalne.
Dzięki programowi DWUJĘZYCZNOŚCI:
nauczymy Twoje dziecko swobodnej komunikacji w języku angielskim
umożliwimy rozpoczęcie edukacji w szkołach dwujęzycznych
Tradycyjne lekcje wydłużają czas nauki i sprawiają, że chęć do przyswajania wiedzy jest niska. Standardowe nauczanie nie sprawdza się w przypadku małych dzieci, dlatego tak istotne jest naturalne osłuchiwanie się ze słówkami i zwrotami po angielsku podczas codziennych czynności. Wybierając przedszkole dwujęzyczne, zyskujesz pewność, że Twoje dziecko obcuje z doświadczonym anglistą.
Dzieci w wieku przedszkolnym są szczególnie podatne na zdobywanie umiejętności w przedszkolu. Przedmioty i czynności łączą bezpośrednio ze słowami przez co spontanicznie zaczynają rozumieć i myśleć w danym języku.
Metody pracy
W Przedszkolu Dwujęzycznym od pierwszych dni dzieciom język angielski towarzyszy wraz z językiem polskim w każdej czynności: posiłkom, spacerom, zabawom i odpoczynkowi. Dzieci przyswajają język obcy zupełnie naturalnie i często nieświadomie.
W sali posiadamy odpowiednie wyposażenie do nauki języka, pomoce naukowe przygotowane są zarówno w języku polskim jak i angielskim. Metody i pomoce dydaktyczne, służące realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, są tożsame z tymi stosowanymi w każdym nowoczesnym przedszkolu – znajdują się wśród nich zarówno te nowe (np. audiowizualne – film, praca z aplikacją itp.), jak i te z wieloletnią tradycją (powtarzanie, pogadanka, zagadka, metoda obrazkowa, piosenka, wiersz, drama itp.). Przy ich stosowaniu uwzględniane są oczywiście oba języki.
Chcąc zapewnić dzieciom optymalne warunki nauki, stosujemy sprawdzone, skuteczne metody nauczania języków obcych.
Nasz projekt dwujęzyczności oparty jest o Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci”, który wykorzystuje pierwszą na świecie, naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie, równolegle do języka ojczystego. Mówimy do dzieci po polsku, mówimy też po angielsku. Stosujemy metodę immersji językowej. Polega ona na wprowadzeniu dziecka w świat języka obcego, bez wyjaśnień i tłumaczeń w języku ojczystym. Dzieci poznają język intuicyjnie, obserwują uważnie otoczenie i sytuacje, których opis w danym języku przyjmują w sposób naturalny – obserwują i zapamiętują. Proces ten przebiega analogicznie jak poznawanie języka ojczystego.
CLIL – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe – język obcy służy do prowadzenia różnych zajęć przedszkolnych (sportowych, artystycznych, matematycznych, warsztatowo-badawczych)
TPR – metoda reagowania całym ciałem – bierzemy pod uwagę naturalną u dzieci potrzebę aktywności fizycznej, dlatego nowym treściom towarzyszy ruch ułatwiający rozumienie i zapamiętywanie
CLT – komunikacyjne nauczanie języka – komunikacja jest tu środkiem i celem, a zajęcia opierają się na współpracy w parach i grupach, kształtując jednocześnie u dzieci umiejętności społeczne
DIRECT METHOD (metoda bezpośrednia) – gdy pracujemy tą metodą, najważniejsze jest, by dzieci dużo mówiły i słuchały w języku obcym; zachęcamy je, by zadawały dużo pytań po angielsku i formułowały jak najwięcej odpowiedzi
LETTERS & SOUNDS – program fonetycznej nauki języka – stosowany jest w przedszkolach i szkołach w Wielkiej Brytanii. To najlepsza współczesna metoda kształtująca umiejętność rozpoznawania dźwięków, słuchania, budowy słów, a później czytania w języku angielskim.